Laddar
Laddar
Laddar

Retur och reklamation

Aktuellt: Vi har numera DSV som transportör vilket betyder att returfrakterna ska bokas via oss  – när Luna står för frakten för er retur/reklamation. Därför ber vi er att inte boka returfrakter via Schenker utan kontakta oss på retur@luna.se så bokar vi det åt er med vår nya transportör DSV.

Logga in på Mina sidor för att anmäla felleverans eller reklamation, göra en retur av produkter och se aktuella returärenden. 
Om du saknar inloggning, kontakta kundtjänst via kundservice@luna.se

På Mina sidor under Retur & Reklamation kan du enkelt:

➢ Anmäla felleverans
➢ Anmäla reklamation
➢ Ansök om retur
➢ Se aktuella retur- och reklamationsärenden


RETUR OCH REKLAMATION LUNA

Gällande reklamationer har ni en garantitid på på minst 1 år, detta kan variera beroende på varumärke. 
Gällande reklamationer, kan hanteringstiderna variera beronde på ärende. 

För att returer ska godkännas ska alltid följande villkor vara uppfyllda; 

➢ Produkten ska vara oskadad, omärkt och i samma skick som när den såldes. 
➢ Förpackningen ska vara oskadad och i originalskick dvs fri från prismärkning, klotter, etiketter, tejp etc. 
➢ Retur av kemtekniska-, livsmedel-, temperaturkänsliga produkter eller andra produkter som är datummärkta eller annars har     begränsad livslängd godkänns inte. 
➢ Produkten ska vara av Leverantören lagerförd produkt vid returtillfället. 
➢ Det får maximalt ha gått sex månader från när Leverantören levererade Produkten till Kunden. 
➢ Kampanj- och säsongsvaror får inte returneras. 

Övrig info: Om ni har sålt en produkt till en slutkund, vänligen meddela försäljningsdatum i er ansökan. 

Vid frågor gällander ert retur/reklamationsärende:
Mail: retur@luna.se 
Telefon: 0322-606260


LOGISTIKSUPPORT LUNA

När ska du kontakta Luna Logistiksupport?
När det gäller; 
➢ Fel artikel har ankommit
➢ Under/överleveranser
➢ Skadat gods vid leverans
➢ Saknat gods

Gällande transportreklamationer:
Vid transportreklamation har ni 7 kalenderdagar från mottagen leverans att anmäla skadat gods till oss på supporten.
Vid en reklamation är det viktigt att ni tillstår med bilder samt fraktsedel med notering om skada/förlust till transportör.
Om det rör en dold skada vänligen informera om detta i er anmälan.