Logga in på Mina sidor för att anmäla felleverans eller reklamation, göra en retur av produkter och se aktuella returärenden.
Om du saknar inloggning, kontakta kundtjänst via kundservice@luna.se
På Mina sidor under Retur & Reklamation kan du enkelt:
➢ Anmäla felleverans
➢ Anmäla reklamation
➢ Ansök om retur
➢ Se aktuella retur- och reklamationsärenden
RETUR OCH REKLAMATION LUNA
Gällande reklamationer har ni en garantitid på på minst 1 år, detta kan variera beroende på varumärke.
Gällande reklamationer, kan hanteringstiderna variera beronde på ärende.
För att returer ska godkännas ska alltid följande villkor vara uppfyllda;
➢ Produkten ska vara oskadad, omärkt och i samma skick som när den såldes.
➢ Förpackningen ska vara oskadad och i originalskick dvs fri från prismärkning, klotter, etiketter, tejp etc.
➢ Retur av kemtekniska-, livsmedel-, temperaturkänsliga produkter eller andra produkter som är datummärkta eller annars har begränsad livslängd godkänns inte.
➢ Produkten ska vara av Leverantören lagerförd produkt vid returtillfället.
➢ Det får maximalt ha gått sex månader från när Leverantören levererade Produkten till Kunden.
➢ Kampanj- och säsongsvaror får inte returneras.
Övrig info: Om ni har sålt en produkt till en slutkund, vänligen meddela försäljningsdatum i er ansökan.
Vid frågor gällander ert retur/reklamationsärende:
Mail: retur@luna.se
Telefon: 0322-606260
LOGISTIKSUPPORT LUNA
När ska du kontakta Luna Logistiksupport?
När det gäller;
➢ Fel artikel har ankommit
➢ Under/överleveranser
➢ Skadat gods vid leverans
➢ Saknat gods
Gällande transportreklamationer:
Vid transportreklamation har ni 7 kalenderdagar från mottagen leverans att anmäla skadat gods till oss på supporten.
Vid en reklamation är det viktigt att ni tillstår med bilder samt fraktsedel med notering om skada/förlust till transportör.
Om det rör en dold skada vänligen informera om detta i er anmälan.