Laddar
Laddar
Laddar

Retur och reklamation

Logga in på Mina sidor för att anmäla felleverans eller reklamation, göra en retur av produkter och se aktuella returärenden.
Om du saknar inloggning, kontakta kundtjänst via
kundservice@luna.se
Varje ärende som rapporteras får ett ärendenummer. Vänligen ange detta vid fortsatt korrespondens.

På Mina sidor under Retur & Reklamation kan du enkelt:

➢ Anmäla reklamation
➢ Ansök om retur
➢ Se aktuella retur- och reklamationsärenden

RETUR OCH REKLAMATION LUNA
För att returer ska godkännas ska alltid följande villkor vara uppfyllda:
➢ Artiklar som ej uppfyller nedan villkor kommer att kasseras och inte krediteras.
➢ Produkten ska vara oskadad, omärkt och i samma skick som när den såldes.
➢ Förpackningen ska vara oskadad och i originalskick dvs fri från prismärkning, klotter, etiketter, tejp etc.
➢ Lägsta orderradsvärde för retur är SEK 1500
➢ Produkten ska vara av Leverantören lagerförd produkt vid returtillfället. Beställningsvaror godkännes inte.
➢ Det får maximalt ha gått sex månader från när Leverantören levererade Produkten till Kunden.
➢ Retur av kemtekniska-, livsmedel-, temperaturkänsliga produkter eller andra produkter som är datummärkta eller annars har begränsad livslängd godkänns inte.
➢ Kampanj- och säsongsvaror får inte returneras.
➢ Artiklar som ej uppfyller ovan villkor kommer att kasseras och inte krediteras.

Reklamation
Gällande reklamationer har ni en garantitid på minst 1 år, detta kan variera beroende på varumärke. Hanteringstiderna kan också variera beroende på ärende.
Övrig info: Om ni har sålt en produkt till en slutkund, vänligen meddela försäljningsdatum i er ansökan samt bifoga kvitto.
Vid frågor gällande ert retur/reklamationsärende:
Mail: retur@luna.se
Telefon: 0322-606260

LOGISTIKSUPPORT LUNA
När ska du kontakta Luna Logistiksupport? När det gäller leveranser på redan lagd order;
➢ Fel artikel har ankommit
➢ Under/överleveranser mot order
➢ Skadat gods vid leverans
➢ Saknat gods
Tänk på att leveranstider kan variera så avvakta gärna några dagar innan din sändning efterlyses.

Transportreklamationer
Vid transportreklamation har ni 7 kalenderdagar från mottagen leverans att anmäla skadat gods till oss på supporten.
Vid en reklamation är det viktigt att ni tillstår med bilder samt fraktsedel med notering om skada/förlust till transportör.
Om det rör en dold skada vänligen informera om detta i er anmälan. Vid dold skada får inte ytteremballage vara skadat.

Mail: logistiksupport@luna.se
Telefon: 0322-606260

Vid oklarheter kan även er säljare kontaktas.

För utförligare information hänvisas till Lunas "Allmänna försäljningsvillkor"